Wednesday, November 11, 2009

Sarjana Muda Pengurusan (Merayu)


Exhibit A

Dulu, kerap juga terima kata-kata begini di hujung-hujung skrip jawapan, ataupun di mukasurat yang terakhir, setiap kali musim peperiksaan akhir.

"Sebagai orang Islam, kita hendaklah tolong-menolong sesama saudara seagama"

"Encik la pensyarah yang paling saya hormati"

"saya sungguh bertuah dapat belajar dengan encik!"

atau ada yang lebih direct lagi.

"Tolong la saya encik, kalau encik bagi saya A, CGPA saya selamat sem ni"

Tapi itu dulu. Sekarang student lebih adventurous.

Exhibit B

Tak perlu tulis-tulis. datang serbu terus ke bilik.

"Encik, bagi la sikit lagi markah kat saya, satu je lagi dah dapat A, boleh la encik"

"Subjek lain dapat apa?"

"Accounting fail, Economy cukup makan, so encik je la harapan saya!"

Patutnya, student macam ni diberi degree Sarjana Muda Merayu, pengkhususan Membodek.

***************

Semalam ada student yang nak salam cium tangan sebab dia dapat A-, selepas merayu.

5 comments:

  1. Zara,
    salam, tapi tak sempat dia nak cium tangan, cepat2 tarik tangan! hahaha..

    ReplyDelete
  2. ahaha....sedang mengenangkan zaman2 slepas exam...

    ReplyDelete
  3. tp saya tak penah buat. kdg2 mcm tak percaya aje ade org buat macam nie. hehe...

    ReplyDelete